home Meny close
menu Meny

Kjøpsbetingelser

Registrering

For å handle i nettbutikken kan du registrere deg som kunde eller du kan handle som gjest. Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende ifølge loven være 18 år. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk.

Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på Min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig dersom du handler med kort. Ved fakturakjøp sendes varene til din folkeregistrerte adresse.

Priser

Alle våre priser er oppgitt i norske kroner og inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt. Frakt og eventuelt fakturagebyr kommer i tillegg. (Se avsnitt om forsendelse.) Prisene på høyttalere er oppgitt som pris pr par. Unntaket er subwoofere, komplette systemer/pakker og senterhøyttalere dersom ikke annet er oppgitt. Prisen kan kun endres dersom omstendigheter som Soundgarden ikke råder over inntreffer. Dette kan være vesentlig endring av råvarepriser, valutaendringer eller endring av merverdisatsen. Alle priser, beskrivelser og spesifikasjoner på produktene er gitt med forbehold om skrivefeil.

Betalingsmåter

Du kan bestille direkte fra våre nettsider og velge betalingsmåte selv. Du har valget mellom å bestille med faktura eller delbetaling fra Klarna, betale direkte med VISA eller MASTERCARD eller betale med Vipps på mobilen. For nærmere spørsmål rundt dette send gjerne en e-post til nettbutikk@soundgarden.no så skal vi hjelpe deg på beste måte!

BankAxess - Betaling med BankAxess tilsvarer betaling med BankAxept kort i vanlige butikker. Ved å velge denne betalingsmåten bruker du ikke VISA eller Mastercard delen av kortet ditt. Når du bruker Bankaxess må du verifisere din betaling med BankID.

Kredittkort - Betaling med kredittkort er trygt og enkelt. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2). Vi samarbeider med VISA og Mastercard for å sørge for en rask og trygg handleopplevelse. Ingen får fysisk se ditt kortnummer gjennom hele betalingsprosessen.

Klarna Konto/Faktura - Når du betaler via Klarna handler du trygt og enkelt. Du behøver aldri å oppgi dine kortopplysninger og betaler alltid etter at du fått dine varer levert.

Vipps - Betal enkelt rett fra mobilen! Med Vipps har du god oversikt over betalingene dine, og slipper å lete frem kortnummer når du betaler.

Forsendelse

Normal leveringstid er 1-5 arbeidsdager etter at vi har mottatt din bestilling. Unntak kan forekomme de nordligste delene av Norge. Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager prøver vi så fort som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandøren kan leveringstiden være noe lengre. Ved avvik fra den normale leveringstiden har du rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det forekomme at du får produktene levert i separate forsendelser. Du betaler ingen ekstra fraktkostnad for dette.

Lagerførte varer sendes normalt ut klokken 15.00 hver virkedag. Ved høytid eller annet som medfører forskyvning av vareutkjøring, vil nærmeste virkedag i ettertid bli utkjøringsdag. Dersom varen ikke er på lager må bestillingstid påregnes (avhengig av den individuelle leverandør). Vi sender kun i Norge. Alle lagerførte varer blir sendt med Postnord MyPack dersom ikke annet er avtalt/spesifisert. Tid fra varen blir sendt fra oss til den ankommer deg vil være avhengig av den generelle postgangen og hvor i landet du bor. Store kolli som overgår vekt og størrelsesbegrensningene til MyPack vil bli sendt med Postnord hjemlevering.

Fraktkostnader og eventuelle fakturagebyr blir lagt til i kassen før du betaler.

Dersom pakker ikke blir hentet ut fra utleveringsstedet vil kjøper bli fakturert frakt for retursendingen.

Hjemlevering tilbys der Postnord har denne tjenesten. Utlevering skjer da etter avtale mellom mottaker og Postnord, etter klokken 17:00 på hverdager.

Soundgarden gir ingen garanti mot uforutsette hendelser og eller forsinkelser som måtte oppstå hos Postnord som frakt tilbyder. Skulle en sending bli borte under frakt vil Soundgarden as sende erstatningsprodukt innen rimelig tid etter at Postnord har bekreftet pakken som tapt.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt fra leverandør.

Leveringsmåte

Fraktkostnaden kan variere avhengig av leveringsmåte og størrelse og hvor varen sendes fra.

Fraktkostnaden fremkommer på ordrebekreftelsen.

Brev – Ordre med liten vekt og volum leveres som brevpost.

Postpakke - Leveransen ankommer ditt nærmeste utleveringssted. Det kan være f.eks. en lokal butikk i ditt nærmiljø. Melding om ankommet pakke sendes mottakerens postadresse, og på SMS/e-post. Kunde kan selv bestille hjemlevering av frakttilbyder.

Leveranseforsinkelse: Ved forsinkelse får du melding via e-post. Det kan oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, for eksempel dersom vår leverandør ikke kan levere etter avtale. I disse tilfellene fraskriver vi oss erstatningsansvar.

Erstatningsvare: Om noen av varene du har bestilt ikke finnes på lager, blir du kontaktet via e-post. Vi skal da så langt det lar seg gjøre søke etter en likeverdig erstatningsvare. 

Delordre: Om noen av artiklene du har bestilt har en vesentlig lengre leveringstid enn øvrige artikler, kan vi i visse tilfeller dele opp bestillingen. Du behøver aldri å betale mer enn den opprinnelige avtalte fraktkostnaden.

Garanti

De fleste produkter har en garanti oppgitt av leverandør. Varigheten av garantien varierer fra produkt til produkt

Garantiens omfang

Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som oppkommer under garantiperioden. I forhold til for eksempel håndteringsfeil eller feilinnstilte produkter debiteres du for undersøkelseskostnadene av våre serviceverksteder. Dette gjelder også de tilfeller da de/vi ikke kan finne noen feil på produktet, eller om du selv har forårsaket skaden. Produktgarantien gjelder ikke de feil som oppstår ved, eller etter at du selv har endret på produktets funksjon eller utseende, for eksempel. ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått en skriftlig godkjennelse fra Soundgarden.

Før en garantireparasjon eller garantiutbytte kan godkjennes trenger et av våre serviceverksteder å undersøke ditt produkt. Hvis det etter undersøkelse konstateres at det dreier seg om en selvforskyldt feil (inkludert feilinnstilt vare, feil oppstått på grunn av uaktsomhet osv.) har Soundgarden eller serviceverkstedet rett å belaste deg en undersøkelseskostnad.

Angrerett i 14 dager

I følge Angrerettloven har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Informasjon om Angrerettsloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling på Internett. 

Hvordan får jeg bruke produktet?

For å kunne angre ditt kjøp får du kun bruke produktet i den utstrekning som kreves for å bedømme om du er fornøyd med det, normalt er dette en gang. Du får selvsagt åpne produktemballasjen om det trengs for at du skal kunne undersøke produktet.

Hva er produktkartongen/produktemballasjen?

Det er en spesielt fremstilt kartong som er unik for varen, som har bilder og tekst som skal forklare og tydeliggjøre varens funksjoner og egenskaper. Videre skal den beskytte varer som trenger spesiell beskyttelse. Dette gjelder ikke transportemballasjen, som kun er fremstilt for å beskytte varen under transport

Slik returnerer du en vare

Fyll ut angrerettskjemaet som ble levert sammen med ordrebekreftelsen på e-post. Skjemaet må vedlegges når varen sendes i retur.

Ved retur skal alltid følgende adresse benyttes:

Soundgarden Ski Storsenter
Jernbanesvingen 6
1400 SKI

Soundgarden benytter flere forskjellige distributører ved utsendelse av varer. En vare som returneres skal ikke under noen omstendigheter returneres til noen av disse, men kun til den ovenstående adressen. Blir varen returnert til en annen adresse, så kan dette medføre forsinkelser på tilbakebetaling.

Ved kjøp av produkter i elektronisk format, herunder downloads, faller retten til å angre bestillingen bort idet du har "hentet" ut produktnøkkelen.

Om du velger å benytte deg av din angrerett, skal produktet være i vesentlig uforandret stand, det vil si ikke ødelagt eller skadet. Husk at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk alltid original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ble levert med. Ta derfor vare på all original emballasje og kartonger særlig de 14 første dagene under din angrerettsperiode. Varen skal returenes komplett. Det innebærer at alt tilbehør som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. skal inngå i returen. 

Send alltid returen som Verdipost eller Rekommandert Post. For at vi lettere skal kunne finne din retur er det bra om du melder inn med et sporingsnummer fra posten. Husk å ta godt vare på kvitteringen. 

Soundgarden forbeholder seg retten til å debitere en selvkostnadspris for manglende deler ved en ikke-komplett retur til oss. Manglende fjernkontroll debiteres med kr. 500,-. Vi tar heller ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.

Om du benytter angreretten står du for returfrakten. Øvrige kostnader som varens pris og frakt fra Soundgarden til deg tilbakebetales. 

Unntak! Angreretten gjelder ikke dersom:
Varen ikke kan returneres i samme stand og mengde, og skaden eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.

Varer som blir levert elektronisk, som f.eks. download spill. Disse kan ikke tilbakeføres og dermed gjelder ikke angreretten.

Angrerett og åpent kjøp i 14 dager gjelder ikke bedriftskunder.

Reklamasjon

Hvis det oppdages feil eller mangel på varen må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere dette. Reklamasjon må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.  Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, mister kunden retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon

Ved garantisaker, angrerett og reklamasjon trenger vi din hjelp for å se til at produktet sendes til rett sted. Ved garantisaker vil vi enten henvise deg til et verksted gjennom å bestille en fraktseddel eller gi deg kontaktinformasjon slik at du selv kan kontakte dem. Ved bruk av angrerett bekoster kunden selv returfrakten.

Konfidensialitet og sikkerhet, Personlige opplysninger

Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som ditt navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post for å kunne gi deg den servicen du forventer av oss. 

Soundgarden deler aldri dine personlige opplysninger med en tredje part. Om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev kan vi sende informasjon og produkttilbud til deg via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via aktuelt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundeservice. I følge Loven om Personopplysning har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg. Om disse er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at informasjonen slettes ved å kontakte vår kundeservice.