Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Registrering

Når du handler i nettbutikken blir du automatisk registerert som kunde, slik at du har full kontroll på din ordrehistorikk. Din epost-adresse opprettes som brukernavn. Brukerkonto kan også opprettes under Min Side. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende ifølge loven være 18 år. Når du handler er e-postadresse og mobilnummer obligatorisk.

Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt på ordren. På varer som er solgt på kreditt med Klarna faktura som betalingsmåte er det påkrevd at vi sender varene til din folkeregistrerte adresse som Klarna har godkjent. På ordre som er betalt med Visa/Mastercard kan varene sendes til valgfri adresse.

 

Betalingsmåter

Vi tilbyr betaling med faktura og delbetaling fra Klarna, Du kan også betale med bankkort, Visa, Mastercard, American Express og Vipps. Betalinger som gjøres med kort eller Vipps, blir reservert på din konto umiddelbart. Velger du faktura eller delbetaling, blir ikke fakturaen aktivert før ordren er ferdigstilt.

 

Garanti

De fleste produkter har en garanti oppgitt av leverandør. Varigheten av garantien varierer fra produkt til produkt

Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som oppkommer under garantiperioden. I forhold til for eksempel håndteringsfeil eller feilinnstilte produkter debiteres du for undersøkelseskostnadene av våre serviceverksteder. Dette gjelder også de tilfeller da de/vi ikke kan finne noen feil på produktet, eller om du selv har forårsaket skaden. Produktgarantien gjelder ikke de feil som oppstår ved, eller etter at du selv har endret på produktets funksjon eller utseende, for eksempel. ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått en skriftlig godkjennelse fra Soundgarden.

Før en garantireparasjon eller garantiutbytte kan godkjennes trenger et av våre serviceverksteder å undersøke ditt produkt. Hvis det etter undersøkelse konstateres at det dreier seg om en selvforskyldt feil (inkludert feilinnstilt vare, feil oppstått på grunn av uaktsomhet osv.) har Soundgarden eller serviceverkstedet rett å belaste deg en undersøkelseskostnad.

 

Angrerett i 14 dager

I følge Angrerettloven har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Informasjon om Angrerettsloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling på Internett.

Om du benytter angreretten står du for returfrakten. Øvrige kostnader som varens pris og frakt fra Soundgarden til deg tilbakebetales. 
Angreretten bortfaller dersom varen ikke kan returneres i samme stand og mengde, og skaden eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. Angrerettloven gjelder ikke for bedriftskunder.

 

Produkter hvor angreretten bortfaller

Brukte ørepropper kan ikke returneres innenfor angreretten av hygieniske årsaker. Heller ikke pickuper og stifter til platespiller med brutt forsegling tas i retur.

Det er ikke angrerett på kabler som selges i metervare.

En del produkter som normalt ikke lagerføres, regnes som spesialbestillinger og faller ikke inn under angreretten. Med dette menes det at vi tar varen inn på lager kun fordi det foreligger en ordre på produktet. I slike tilfeller vil du få tydelig beskjed om dette på ordrebekreftelsen fra Soundgarden.

I utgangspunktet er det ingen begrensning på hvor ofte eller hvor mange produkter du kan returnere produkter som er kjøpt hos oss, men merk at returretten kan bortfalle ved gjentagende misbruk.

 

Bytterett i 30 dager

Ubrukt og uåpnet vare kan byttes i andre produkter innen 30 dager fra den datoen varen er levert.

 

Retur av varer

Fyll ut angreskjemaet som ble levert sammen med ordrebekreftelsen på e-post. Skjemaet må vedlegges når varen sendes i retur.

Ved retur skal alltid følgende postadresse benyttes:

 

Soundgarden HI-FI AS
Ole Deviks vei 6C

0666 Oslo

 

Soundgarden benytter flere forskjellige distributører ved utsendelse av varer. En vare som returneres skal ikke under noen omstendigheter returneres til noen av disse, men kun til den ovenstående adressen. Blir varen returnert til en annen adresse, så kan dette medføre forsinkelser på tilbakebetaling.

Om du velger å benytte deg av din angrerett, skal produktet være i vesentlig uforandret stand, det vil si ikke ødelagt eller skadet. Husk at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk alltid original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ble levert med. Ta derfor vare på all original emballasje og kartonger særlig de 14 første dagene under din angrerettsperiode. Varen skal returenes komplett. Det innebærer at alt tilbehør som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. skal inngå i returen. 

Vi anbefaler å bruke Norgespakke fra Posten ved retur, du vil da motta et sporingsnummer og pakken er forsikret med transportskade. Husk å ta godt vare på kvitteringen. 


Soundgarden forbeholder seg retten til å debitere en selvkostnadspris for manglende deler ved en ikke-komplett retur til oss. Manglende fjernkontroll debiteres med kr. 500,-. Vi tar ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.
 

Reklamasjon

Hvis det oppdages feil eller mangel på varen må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere dette. Reklamasjon må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.  Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, mister kunden retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon

Ved garantisaker, angrerett og reklamasjon trenger vi din hjelp for å se til at produktet sendes til rett sted. Ved garantisaker vil vi enten henvise deg til et verksted gjennom å bestille en fraktseddel eller gi deg kontaktinformasjon slik at du selv kan kontakte verkstedet direkte.

 

Konfidensialitet og sikkerhet, Personlige opplysninger

Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som ditt navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post for å kunne gi deg den servicen du forventer av oss. 

Soundgarden deler aldri dine personlige opplysninger med en tredje part. Om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev kan vi sende informasjon og produkttilbud til deg via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via aktuelt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundeservice. I følge Loven om Personopplysning har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg. Om disse er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at informasjonen slettes ved å kontakte vår kundeservice. 

 
Soundgarden Hi-Fi AS
Org: 922 193 916