Frakt og levering
Fri frakt på alle ordre over 1000,-
Det kan være dyrt å sende store og tunge pakker, derfor gir vi deg fri frakt på alle ordre over 1000,-. Våre ordre sendes med PostNord og Posten Norge. Du kan selv velge hvilken transportør som skal benyttes i kassen i nettbutikken. Sendinger med fri frakt hvor alle kolli er under 35 kg vil bli levert til nærmeste hentested basert på ditt postnummer. Småbestillinger leveres ofte rett i postkassen din. Sendinger med kolli som veier over 35kg vil bli levert hjem på døren.
Du kan også velge å få pakker under 35kg levert hjem på døren, men dette må du betale et lite tillegg for. Størrelsen på tillegget avhenger av vekten på pakken. Prisen ser du i kassen før du bestiller.
Leveransevilkår
Alle ordre som sendes fra Soundgarden blir sendt med Postnord eller Posten Norge. Enkelte spesialprodukter som feks store lerreter sendes med Schenker. Noen bestillinger sendes direkte fra våre leverandører og i disse tilfellene er det leverandørs faste transportør som benyttes. Her kan transportør en sjelden gang avvike fra det du velger ved bestilling.
Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 virkedager på lagerførte produkter, avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der Soundgarden eller PostNord/Posten Norge har mye trafikk. Varer som er merket med bestillingsvare vil ha lengre leveringstid.
Det er din lokale butikk eller postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Det blir sendt ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. I de alle fleste tilfeller vil du også motta både epost og sms fra transportør mens pakken er underveis.
For uavhentede pakker vil du bli belastet et gebyr på kr 299,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken.
Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
Skade ved levering
Dersom produktet du har bestilt har en skade er det viktig å melde fra så raskt som mulig. Det viktig at du ber utleveringsstedet registrere eventuelle skader før du mottar produktet, eller evt. nekte å ta imot produktet. Hvis produktet leveres på døren og du oppdager at sendingen er skadet må du registrere dette hos sjåføren som leverte sendingen. Hvis sjåføren har reist, må du umiddelbart gi oss beskjed om skaden på kundeservice@soundgarden.no