home Meny close
menu Meny

Klipsch RP-500SA Premiere II Atmos Høyttaler - sort

Klipsch RP-500SA er en fleksibel surroundhøyttaler. Med enkel tilpasning av delefilteret kan RP-500SA benyttes som Dolby Atmos høyttaler på toppen av eksisterende fronthøyttalere, til høydekanaler eller som en bakhøyttaler i din hjemmekino. Pris pr par.
kr 6 990,-
Lagerstatus: På lager check_box

Reserver på nett, hent og betal i butikk. Se lagerstatus i våre butikker her
Varekode: 128965
Produktomtaler

Bli den første som omtaler dette produktet

Skriv din egen omtale

Du omtaler: Klipsch RP-500SA Premiere II Atmos Høyttaler - sort

Hvordan vurderer du dette produktet? *

Karakter
Spesifikasjoner

Ekstra spesifikasjoner

FREQUENCY RESPONSE Conforms to Dolby Atmos Specifications
SENSITIVITY Conforms to Dolby Atmos Specifications
POWER HANDLING (CONT/PEAK) 75W / 300W
NOMINAL IMPEDANCE 8 Ohms Compatible
CROSSOVER FREQUENCY Conforms to Dolby Atmos Specifications
HIGH FREQUENCY DRIVER 1” Titanium LTS Vented Tweeter with Hybrid Cross-Section Tractrix® Horn
LOW FREQUENCY DRIVER 5.25” Cerametallic Cone Woofer
ENCLOSURE MATERIAL MDF
ENCLOSURE TYPE Sealed
INPUTS Single Binding Posts
HEIGHT  18.8 cm
WIDTH 17.3 cm
DEPTH 28.4 cm
WEIGHT 3.6 kg
DOWNLOADS Manual
Spec Sheet
Beskrivelse

Detaljer

Med høy effektivitet og imponerende dynamikk i kombinasjon med fantastisk oppløsning og detaljrikdom er Klipsch et førstevalg uansett musikksjanger! Reference Premiere II benytter nyutviklede Cerametallic bassenheter med lav vekt og ekstrem styrke som gir høy effektivitet og lav forvrengning.



  • Atmos/bakhøyttaler

  • 5,25" Cerametallic element

  • 1 stk. LTS Tractrix ventilert horndiskant (titanium)

  • Kont. effektpåtrykk: 75 watt RMS

  • Maks. spisseffekt: 300 watt

  • Impedans på 8 ohm


Atmos-oppsett


RP-500SA er en enkel løsning for multikanalslyd med Dolby Atmos hvor takmonterte høyttalere ikke er egnet. Høyttalerne kan alternativt monteres rett på vegg hvis det ikke passer med plassering på fronthøyttalerne. Dolby Atmos-lyden skaper en mer effektfull og multidimensjonal lydgjengivelse med både større klarhet, dybde og detaljrikdom. Man føler seg omgitt av lyd og at man befinner seg midt i handlingen. Siden Dolby Atmos ble introdusert på kino i 2012, har alle større filmstudioer i Hollywood sluttet seg til systemet.



Tractrix diskanthorn


Diskantbestykningen består av et kvadratisk Tractrix LST (Linear Travel Suspension) hornhøyttalerløsning. Selve hornet er kvadratisk utformet og dempet med silikon som reduserer forvrengningen og bidrar til ekstremt lineær frekvensrespons over et stort lytterområde. Diskantenheten i titanium med ventilert bak-kammer gir bedre oppløsning og større klarhet uten tegn til aggressivitet.



Cerametallic basselement


RP-500SA er utstyrt med et 5,25" Cerametallic bass/mellomtone element. Den Cerametalliske membranen er montert i et svært robust stål-hus uten resonanser og drives av en kraftig magnet med en talespole i kobber. Elementene er svært effektive med lav forvrenging og er optimalisert for å matche diskanten slik at man får et lydbilde med svært god sammenheng.



«Loud and proud» siden 1946


I 1946 revolusjonerte Paul W. Klipsch lydindustrien med sin proprietære hornteknologi og de akustiske prinsippene som ligger bak den unike lydsignaturen Klipsch er så kjent for. Paul var en Amerikansk ingeniør og Hi-Fi pioneer kjent for å utvikle en foldet hornhøyttaler for hjørneplassering ved å bruke vitenskapelige prinsipper for å oppnå en mer virkelighetstro lyd.


Pauls eksentriske og kompromissløse stil var velkjent i industrien. Klipsch forteller selv at han utviklet en mindre høyttaler for bruk mellom to Klipsch horn og en bekjent uttalte at han umulig kunne introdusere denne høyttaleren i markedet fordi den brøt med Klipsch’ egne prinsipper for hjørnehøyttalere og var nærmest for akustisk kjetteri å regne. «The hell I can’t» sa Paul «And that’s exactly what I’m going to call it». Ett år senere kom bestselgeren Klipsch Heresy på markedet.


Klipsch’ offisielle slagord var «The Ultimate Sound Experience». Det uoffisielle slagordet var «Bullshit». Paul begynte å bruke slagordet etter å ha lest reklamer fra konkurrenter med påstander om såkalte «gjennombrudd». Etter dette begynte han alltid å gå med en gul «Bullshit» knapp som han viste til alle han mente kom med søkte påstander.

Videos

Andre kunder vurderte også disse

Følg oss