En klassiker er gjenoppstått
LCD-2 Classic er en relansering av en god gammel favoritt blant lyd-entusiaster. LCD-2 har siden sin lansering i 2009 blitt oppgradert med bl.a Audeze sin egenutviklede Fazor teknologi. Med den nyeste versjonen, LCD-2 Classic, går Audeze tilbake til sine røtter og senker terskelen for å kunne oppleve deres fantastiske hodetelefoner med Planar Magnetic teknologi til en overkommelig pris. For å oppnå det gunstige prispunktet har LCD-2 Classic versjonen ikke Fazor teknologi, leveres i en enklere emballasje og har heller ikke de karakteristiske ringene i treverk. Istedenfor er ringene laget i glass-infusert nylon. Den nye modellen leveres med en fjærende bøyle i lett materiale, en rekonstruert jack-kontakt og den varme lydsignaturen fra det originale LCD-2 elementet.
- Planar Magnet teknologi
- Lett bøyle med fjærstål
- Åpen konstruksjon, Over-ear
- Ultra-tynn membran
De fleste masseproduserte hodetelefoner på markedet i dag benytter et tradisjonelt element med en kone-membran kjøpt av en OEM-produsent og bygger produktet rundt dette elementet. Slike kone-membraner har visse teknologiske begrensninger som gir treg transientrespons og ujevn frekvensrespons. Audeze benytter en helt annen teknologi og hopper galant over de teknologiske begrensningene i tradisjonelle elementer.
Planar Magnet teknologi
Audeze bruker en teknologi de kaller Planar Magnetic, som er en form for magnetostatelementer. I motsetning til tradisjonelle elementer benytter man en membran vevet av tynne tråder som blir produsert på nanonivå og er meget lett og tynnere enn et hårstrå. Membranens konstruksjon gir vesentlig større overflate og tykkelsen gir den ekstremt lav vekt. Denne er opphengt mellom to sett magneter med motsatte poler, som genererer et permanent magnetfelt. Når man spiller musikk genereres et variabelt magnetfelt i tillegg til det permanente, som setter membranen i bevegelse. En magnetostat har elementer som er raskere og lettere enn tradisjonelle elementer og kjennetegnes av et svært åpent og luftig lydbilde.