home Meny close
menu Meny

Klipsch RP-6000F Premiere II gulvhøyttaler - Sort

Nest største gulvmodell i Reference Premiere II-serien. Doble 6,5" Cerametallic bassenheter med kraftige magneter, lav vekt og ekstrem styrke gir høy effektivitet og dynamikk som er unikt i prisklassen! Pris pr par.

kr 13 990,-
Lagerstatus: På lager check_box

Reserver på nett, hent og betal i butikk. Se lagerstatus i våre butikker her
Varekode: 128812
Produktomtaler

Bli den første som omtaler dette produktet

Skriv din egen omtale

Du omtaler: Klipsch RP-6000F Premiere II gulvhøyttaler - Sort

Hvordan vurderer du dette produktet? *

Karakter
Spesifikasjoner

Ekstra spesifikasjoner

Frekvensområde 34-25kHz +/- 3dB
Følsomhet 97dB @ 2.83V / 1m
Belastning 125W/500W
Impedans 8 Ohms Compatible
Crossover 1800Hz
Diskant 1” Titanium LTS Vented Tweeter with Hybrid Cross-Section Tractrix® Horn
Bass Dual 6.5” Cerametallic Cone Woofers
Kabinett MDF
Kabinett type Bass Reflex via rear-firing Tractrix® Port
Terminaler Dual binding posts / bi-wire / bi-amp
Høyde 100.6 cm
Bredde 23.7 cm
Dybde 3.2 cm
Vekt 22.2 kg
Farger Sort, Valnøtt, Sort Høyglans
Nedlastinger Spesifikasjoner
Manual
Beskrivelse

Detaljer

Med høy effektivitet og imponerende dynamikk i kombinasjon med fantastisk oppløsning og detaljrikdom er Klipsch et førstevalg uansett musikksjanger! Reference Premiere II benytter nyutviklede Cerametallic basselementer med lav vekt og ekstrem styrke som gir høy effektivitet og lav forvrengning.



  • Gulvhøyttaler

  • 2 stk. 6,5" Cerametallic elementer

  • 1 stk. LTS Tractrix ventilert horndiskant (titanium)

  • Kont. effektpåtrykk: 125 watt RMS

  • Maks. spisseffekt: 500 watt

  • Høy effektivitet med følsomhet på 97 dB ved 1 watt / 1 meter

  • Impedans på 8 ohm

  • Frekvensgang: 34 Hz – 25 kHz (+/-3dB)


Tractrix diskanthorn


Diskantbestykningen består av et kvadratisk Tractrix LST (Linear Travel Suspension) hornhøyttalerløsning. Selve hornet er kvadratisk utformet og dempet med silikon som reduserer forvrengningen og bidrar til ekstremt lineær frekvensrespons over et stort lytterområde. Diskantenheten i titanium med ventilert bak-kammer gir bedre oppløsning og større klarhet uten tegn til aggressivitet.



Cerametallic basselementer


RP-6000F er utstyrt med 2 stk 6,5" basselementer. Den Cerametalliske membranen er montert i et svært robust stål-hus uten resonanser og drives av en kraftig magnet med en talespole i kobber. Elementene er svært effektive med lav forvrenging og er optimalisert for å matche diskanten slik at man får et lydbilde med svært god sammenheng.



Tractrix bassport


Klipsch Tractrix bassport gir maksimal luftgjennomstrømning og mindre støy som forbedrer bassresponsen, gir større presisjon og kraftigere bassgjengivelse.



Doble terminaler


Alle modellene leveres med elegant magnetisk frontgrill. Doble kontaktterminaler gir mulighet for bi-wiring eller bi-amping. Gulvhøyttalerne leveres med nye solide aluminiums føtter som har mindre kontaktflate til gulvet og reduserer resonanser – strammere bass og flere detaljer!



«Loud and proud» siden 1946


I 1946 revolusjonerte Paul W. Klipsch lydindustrien med sin proprietære hornteknologi og de akustiske prinsippene som ligger bak den unike lydsignaturen Klipsch er så kjent for. Paul var en Amerikansk ingeniør og Hi-Fi pioneer kjent for å utvikle en foldet hornhøyttaler for hjørneplassering ved å bruke vitenskapelige prinsipper for å oppnå en mer virkelighetstro lyd.


Pauls eksentriske og kompromissløse stil var velkjent i industrien. Klipsch forteller selv at han utviklet en mindre høyttaler for bruk mellom to Klipsch horn og en bekjent uttalte at han umulig kunne introdusere denne høyttaleren i markedet fordi den brøt med Klipsch’ egne prinsipper for hjørnehøyttalere og var nærmest for akustisk kjetteri å regne. «The hell I can’t» sa Paul «And that’s exactly what I’m going to call it». Ett år senere kom bestselgeren Klipsch Heresy på markedet.


Klipsch’ offisielle slagord var «The Ultimate Sound Experience». Det uoffisielle slagordet var «Bullshit». Paul begynte å bruke slagordet etter å ha lest reklamer fra konkurrenter med påstander om såkalte «gjennombrudd». Etter dette begynte han alltid å gå med en gul «Bullshit» knapp som han viste til alle han mente kom med søkte påstander.

Videos

Følg oss